Vaihto- ja palautusoikeus - 100 päivää aikaa tehdä päätös
Haluamme tarjota sinulle turvallisen ja vaivattoman ostokokemuksen. Siksi kaikilla tuotteillamme on 100 päivän vaihto- ja palautusoikeus! (Palautusoikeus ei koske outlet tuotteita, alusvaatteita, sukkia, alushousuja, kerrastoja eikä erikseen asiakkaan toiveesta tilattuja tuotteita, kuten mittatilaushitsausverhoja tai varaosia)
Palautettavien tai vaihdettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja alkuperäisissä, myyntikuntoisissa pakkauksissaan. Vaatteiden osalta palautus edellyttää, että alkuperäinen tuotelappu on edelleen kiinnitettynä tuotteeseen. Vaihto tai palautus käsitellään ainoastaan alkuperäistä ostokuittia vastaan.
Palautusoikeus ei koske tuotteita, joita on käytetty tai jotka on valmistettu, tilattu tai koottu erityisesti asiakkaan pyynnöstä. Ennen palautuksen lähettämistä pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Palautusilmoituksen voi tehdä täyttämällä asiakastilin kautta ladattavan palautuslomakkeen. Mikäli asiakastiliä ei ole, palautuslomake on ladattavissa myös erillisenä versiona verkkosivuiltamme.
Toivomme, että olet tyytyväinen ostokseesi. Jos kuitenkin käy niin että et ole, pyrimme tekemään palauttamisesta mahdollisimman helppoa!
Täytä palautuslomake paketin mukaan
Voitte tehdä palautusilmoituksen täyttämällä asiakastililtä ladattavan palautuslomakkeen. Mikäli sinulla ei ole asiakastiliä, voit ladata yleisen palautuslomakkeen alta.
Palautusten käsittelyä varten edellytämme, että palautuslomake on täytetty huolellisesti ja liitetty palautettavan tuotteen mukaan tulostettuna. Mikäli teillä herää kysymyksiä palautus- tai vaihtoprosessiin liittyen, voitte olla yhteydessä asiakaspalveluumme.
Tarjoamme yhden ilmaisen palautuksen tai vaihdon tilausta kohden!
Jos sinulla on kysyttävää palautukseen tai vaihtoon liittyen, asiakaspalvelumme auttaa mielellään. Ota rohkeasti yhteyttä, olemme täällä sinua varten!
Paketti palautuksen lähettäminen
Palautettavat tuotteet on oltava alkuperäispaketissaan myyntikelpoisia, älä siis tee mitään merkintöjä tai teippauksia tuotteen myyntipakettiin tai itse tuotteeseen. Palautustuotteet on pakattava ja pehmustettava hyvin, niin ettei palautuksen aikana tule kuljetusvaurioita, emme ole vastuussa huolimattomasti pakattujen palautusten vahingoittumisesta, vaan ensisijaisesti lähettäjä vastaa vaurioista
Palautuspaketin sisälle tulee liittää aina palautuslomake. Voit käyttää alta löytyvää palautuslomaketta tai omalta asiakastililtäsi ladattavaa palautuslomaketta. Täytä lomake huolellisesti. Mikäli haluat vaihtaa tuotteen toiseen, ilmoita haluamasi vaihtotuote samassa lomakkeessa.
Palautuspaketti tulee toimittaa joko Matkahuoltoon tai Postiin sen mukaan, kummalla kuljetusyhtiöllä alkuperäinen lähetys toimitettiin, käytä siis samaa kuljetustapaa.
Ilmoita palautusta jättäessäsi virkailijalle, että kyseessä on asiakaspalautus, ja anna palautusnumeromme.
- Matkahuolto 9514708
- Posti 615466
Palautusnumeron antaminen on erittäin tärkeää, jotta lähetys ohjautuu oikeaan käsittelypisteeseen eikä palautuksesta aiheudu sinulle toimituskuluja.
Säilytä aina palautuksesta saatu kuitti, emme vastaa kadonneista palautuksista.
Jos palautus ei täytä ehtoja tai on aiheeton, siitä aiheutuvat kulut veloitetaan asiakkaalta joko erillisellä laskulla tai vähennetään palautettavasta summasta. Emme lunasta bussiennakko- tai postiennakkolähetyksiä tai muita kuin asiakaspalautuksena lähetettyjä paketteja.
Rahtilähetyksien palauttaminen (yli 30kg)
Jos palautettava tuote painaa yli 30 kg, ota etukäteen yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksesi palautustavasta.
Erityiskäsiteltävistä tai tilaa vievistä palautuksista (esim. suuret tai painavat tuotteet) vähennetään rahtikulut voimassa olevan hinnaston mukaisesti, ellei toisin ole sovittu Industria Center Oy:n kanssa.
Tämä käytäntö perustuu kuluttajasuojalain 6 luvun 17 §:ään.
Palautuksien, vaihtojen ja hyvityksien käsittely
Haluamme varmistaa, että palautus- tai vaihtoprosessisi on mahdollisimman sujuva ja selkeä. Käsittelemme kaikki palautukset ja vaihdot mahdollisimman nopeasti ja reilusti.
Käsittelyaika ja hyvitys
Pyrimme käsittelemään palautukset ja vaihdot 7 arkipäivän kuluessa siitä, kun palautus on saapunut varastollemme. Kun olemme tarkistaneet palautetut tuotteet, palautamme maksamasi summan kohtuullisessa ajassa ilmoittamallesi pankkitilille tai käyttäen tilauksen alkuperäistä maksutapaa.
Toimituskulujen palautus
Alle 100€ tilauksissa palautamme myös toimituskulut, mutta emme hyvitä valituista maksullisista lisäpalveluista toimituskuluja
- Jos alkuperäisen tilauksen arvo on alle 100 €, palautamme myös normaalit toimituskulut.
- Maksullisista lisäpalveluista, kuten kotiinkuljetus, yritysjakelu tai rahti, ei makseta hyvitystä
- Mikäli tilauksen arvo on ylittänyt 100 € ja asiakas on voinut valita ilmaisen toimituksen Matkahuoltoon tai Postiin, emme myöskään hyvitä valinnaisia lisäpalveluita.
- Posti- ja bussiennakkolisät luokitellaan maksullisiksi lisäpalveluiksi, eikä niitä hyvitetä tuotepalautusten yhteydessä.
Virheelliset palautukset
Jos palautus ei täytä ehtojamme (esim. tuotetta on käytetty tai puuttuvat tiedot), veloitamme virheellisestä palautuksesta käsittely- ja toimituskuluna 29,90 €.
Lahjakorttihyvitys vaihtoehtona
Voimme sopimuksen mukaan palauttaa summan myös lahjakorttina, jota voit käyttää verkkokaupassamme myöhemmin.
Lahjakortti toimitetaan sähköpostitse, ja sen voi helposti syöttää ostoskorin yhteydessä maksukenttään.
Ostot luottoyhtiöiden, kuten Klarnan kautta
Jos maksu on tehty luottoyhtiön, kuten Klarnan, kautta me huolehdimme siitä, että luottoyhtiö saa oikeat tiedot palautuksesta.
- Jos kaikki tuotteet palautetaan, lasku mitätöidään.
- Jos palautetaan vain osa tuotteista, saat uuden päivitetyn laskun sähköpostitse tai kirjeitse.
Vaihdot
Vaihtotuotteita koskevat samat ehdot kuin palautuksia. Jos vaihdettava tuote on alkuperäistä tilausta arvokkaampi, sovimme yhdessä sinulle sopivasta ja nopeasta maksutavasta lisäerälle.
Lähetyksen noutamatta jättäminen ei ole automaattisesti palautus
Haluamme tarjota sinulle mahdollisimman sujuvan ja reilun palautuskokemuksen. Mikäli et ole tyytyväinen ostokseesi, autamme mielellämme palautuksessa!
Jos tilaus jää noutamatta, sitä ei automaattisesti tulkita asiakaspalautukseksi. Palautuksena voidaan käsitellä vain lähetykset, jotka sisältävät palautuslomakkeen tai ostokuitin, johon on merkitty palautuksen syy.
Etkö halua noutaa pakettia? Ilmoita siitä meille!
Jos et aio noutaa pakettia tai et aikataulullisesti voi sitä noutaa ja toivot sen palautuvan meille automaattisesti, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme etukäteen noutamattoman palautuksen sopimisesta.
Käsittelymaksu noutamattomasta tai ilmoittamattomasta palautuksesta
Mikäli paketti palautuu meille noutamattomana ilman ennakkoilmoitusta, veloitamme siitä käsittelykulun 19,90 €. Tämä summa vähennetään automaattisesti palautettavasta summasta. Maksua ei veloiteta, jos asiasta on sovittu etukäteen asiakaspalvelumme kanssa.

